HANDLEDARUTBILDNING

Vill du övningsköra med en familjemedlem eller bekant?
Då ska du gå vår handledarutbildning som vi håller en gång i månaden.
Datum för denna är beroende på efterfrågan så ring mig för närmare info.
Handledarutbildningen är en god förutsättning för att ditt körkort ska bli billigare. Efter varje körlekton kommer du att få tips och råd av mig som du kommer att ha nytta av. Ta gärna med handledaren i bilen.

Kraven för att bli handledare är:
Du ha fyllt 24 år
Din elev ska ha ett giltigt körkortstillstånd
Du och din elev ska genomgått en introduktionsutbildning, under de senaste fem åren, om övningskörningen gäller behörighet B.
Du ska haft ett giltigt körkort utfärdat i Sverige eller en annan EES-stat, för det fordon som ni ska övningsköra med, och ha haft det under sammanlagt minst fem av de senaste tio åren. Om du har ett körkort från en annan EES-stat måste du, tillsammans med ansökan, skicka med en kopia på det utländska körkortet.

Handledarkursen pågår i 3.5 timmar och det är väldigt viktigt att ni kommer i tid.
Kursen betalas i förskott till bankgironummer: 5126-6658
(Observera, detta kontonummer gäller endast vid handledarutbildning)